Dieta dla dziecka

 Zdrowe odżywianie dziecka

Nasze życie przestaje być dla nas najważniejsze, kiedy na świcie pojawiają się dzieci. Zakochujemy się w nich bezgranicznie. Kochamy je i opiekujemy się nimi najlepiej jak potrafimy. Dbałość o potomstwo to wiele czynników, z których najważniejsze jest zdrowe odżywanie. Dziecko rośnie i nie zbuduje zdrowej tkanki kostnej, zdrowej tkanki mięśniowej, zdrowych stawów i narządów bez odpowiedniego odżywiania. Przecież jesteśmy zbudowani z tego, co jemy – nie ma innej możliwości. Sami sobie odpowiedzmy na pytanie, jaki organizm może powstać z słodyczy, słodkich napojów gazowanych, chipsów, pączków itp.?

Immunolodzy posunęli się nawet do stwierdzenia, że wychować szczęśliwe, pełne energii, radosne i zdrowe dziecko to wychować jego układ odpornościowy ze zdrowymi jelitami. Dziecko niegrzeczne jest dzieckiem niegrzecznie karmionym.

Już od najmłodszych lat warto wykształcić w dziecku prawidłowe nawyki żywieniowe. Dziecko potrzebuje zdrowych substratów do budowy zdrowego, odpornego na przeziębienia, silnego i otwartego na świat młodego człowieka. Organizm potrzebuje wszystkiego, dieta musi być urozmaicona tak, żeby zoptymalizować dostawę wszystkich makro i mikroelementów. Wszystko jest potrzebne. Nie można codziennie jeść tych samych produktów, tego samego białka, codziennie ziemniaków i chleba. Nadmiary implikują niedobory. Zbyt dużo jednego produktu, nawet jeśli będzie on bardzo zdrowy, może prowadzić do złego samopoczucia.

Dieta dla dziecka – co powinna zawierać?

Białka

Białka to budulec komórek ciała.

Zdrowe źródła białka to jajka, orzechy, rośliny strączkowe, chude mięso, tłuste ryby.

Białka powinny dostarczać 10-14% wartości energetycznej dziennej racji pokarmowej człowieka i powinien być codziennie inny rodzaj białka.

Węglowodany

Węglowodany dostarczają organizmowi i mózgowi energii. Węglowodany są niezbędne, ale muszą być w stanie równowagi z białkami i tłuszczami.

Zdrowe źródła węglowodanów to pełnoziarniste produkty zbożowe, ziemniaki, kasze, warzywa i owoce

Węglowodany powinny dostarczać 55-60% wartości energetycznej dziennej racji pokarmowej człowieka. Jemy różne kasze, różne zboża, ziemniaki, dużo warzyw (gotowanych i surowych), sałatki i owoce.

Tłuszcze

Tłuszcze to skoncentrowane źródło energii. Mózg składa się z wody i tłuszczu, dlatego tak ważne są zdrowe tłuszcze.

Zdrowe źródła tłuszczów to różne oleje, orzechy, ryby, różnorodne tłuszcze zwierzęce.

Tłuszcze powinny dostarczać 25-30% wartości energetycznej dziennej racji pokarmowej człowieka. Na zimno stosujemy tłuszcze zimno tłoczone (olej lniany, oliwa z oliwek), na ciepło – oleje przeznaczone do wysokich temperatur (np. olej rzepakowy)

Przeczytaj również co jeść w ciąży

Zadbaj o zdrowie swojego dziecka

Wrocław, Legnica – dieta, odchudzanie?

Zobacz, jak zdrowo się odżywiać oraz odchudzanie dzieci!

Przykładowe zdrowe przekąski:

dieta dla dziecka - Jasmed

Facebook
Twitter
Google+
http://jasmed.pl/poradnia/komu-pomagamy/dieta-dla-dziecka
RSS