POTRAWY KTÓRE POMOGĄ ZATRZYMAĆ ZDROWIE I MŁODOŚĆ

POTRAWY, KTÓRE POMOGĄ ZATRZYMAĆ ZDROWIE I MŁODOŚĆ

Starzenie to część składowa życia i nie da się jej uniknąć. Można jednak zrobić wszystko, aby proces ten maksymalnie spowolnić. Epigenetyka twierdzi, że, na jakość naszego zdrowia w przeważającej większości ma wpływ przede wszystkie zdrowa dieta.

Dlatego w tym artykule skupimy się na tym, co należy jeść, aby móc wyglądać jak najdłużej jak najmłodziej.

OLIWA Z OLIWEK

Oliwa z oliwek to jeden z najzdrowszych tłuszczów, jaki możemy sobie podarować. Liczne badania wykazały, że może zapobiegać wielu powszechnym chorobom związanym ze starzeniem się: obniża ciśnienie krwi, zmniejsza ryzyko chorób serca, obniża poziom cholesterolu, reguluje poziom cukru we krwi, działa osłonowo na naczynia krwionośne. Oliwa z oliwek stosowana bezpośrednio na skórę natłuszcza, regeneruje i pomaga zachować skórze młody wygląd. Ma działanie przeciwzapalne i może chronić skórę przed uszkodzeniem słonecznym. Pamiętajmy o niej w naszej codziennej diecie. Najlepiej nadaje się do surówek i sałatek.

ZIELONA HERBATA

Zielona herbata bogata jest w przeciwutleniacze, które pomagają w walce z wolnymi rodnikami. Jak wiadomo wolne rodniki to przyczyna stanów zapalnych, nowotworów i szybkiego starzenia się organizmu.  Wolne rodniki są nietrwałymi cząsteczkami, które powstają podczas przemiany w odpowiedzi na stres. Przeciwutleniacze jakie znajdują się również w zielonej herbacie łączą się z wolnymi rodnikami i unieszkodliwiają ich toksyczne działanie. Zielona herbata bogata jest w antyoksydanty zwane polifenolami, które mają korzystne działanie w zwalczaniu cukrzycy, oporności insulinowej, stanów zapalny jak również chorób serca. Polifenole pomagają w ochronie kolagenu, głównego białka w skórze, co ma wpływ na utrzymanie jej elastyczności i młodego wyglądu.

TŁUSTE RYBY

Tłuste ryby to super żywność w naszej diecie . Ze względu na ogromną ilość kwasów Omega-3 wspierają organizm w pracy wielu narządów. Omega-3 są elementem działającym ochronnie w chorobach serca i wszystkich stanach zapalnych. Brak kwasów tłuszczowych Omega-3 to nie tylko złe samopoczucie fizyczne (liczne dolegliwości związane ze złą pracą organizmu) to również złe samopoczucie psychiczne, gdyż do prawidłowej pracy mózgu organizm potrzebuje kwasów Omega-3, których sam nie potrafi syntetyzować. Brak kwasów O-3 w diecie powoduje gorsze myślenie, gorsze samopoczucie psychiczne, apatie czy w skrajnych sytuacjach nawet depresje.

Najwięcej kwasów tłuszczowych Omega-3 znajduje się w tłustych rybach: łosoś, śledź, makrela, sardynka itp.

Ze względu na swoje działanie poprawiające elastyczność komórek, kwasy tłuszczowe Omega-3 zapewniają ochronę przed uszkodzeniami skóry, dlatego nigdy o nich nie zapominajmy.

GORZKA CZEKOLADA – KAKAO

Badania wskazują, iż kakao zmniejsza ciśnienie krwi, zwiększa wrażliwość na insulinę i poprawę funkcję i elastyczność skóry, dlatego tak często wchodzi w skład wielu produktów kosmetycznych. Czekolada zawiera antyoksydanty zwane flawonole, które chronią skórę przed uszkodzeniem słonecznym. Jednak ilość flawonoli zależy od typu czekolady i najwięcej ich znajduje się w gorzkiej czekoladzie min 70%.  Gorzka czekolada o wysokiej zawartości flawonoli chroni skórę przed uszkodzeniami słonecznymi, poprawia jej nawilżenie i pozytywnie wpływa na jej grubość i gładkość.

WARZYWA

Dietetycy zalecają spożywanie warzyw, ponieważ zawierają mnóstwo witamin i minerałów a jednocześnie mają bardzo mało kalorii. Wszystkie są zdrowe i wszystkie są potrzebne dla zdrowia. Ważna jest różnorodność i najlepiej sezonowość – która może uchronić nas przed alergiami pokarmowymi.

Warzywa mają ogromną ilość przeciwutleniaczy, które chronią przed wszystkimi chorobami.

Warzywa bogate w karotenoidy (marchew, dynia, słodkie ziemniaki) chronią skórę przed promieniowaniem słonecznym i działaniem wolnych rodników. Warzywa bogate są zwłaszcza w witaminę C, która jest ważna dla produkcji kolagenu i ma silne działanie przeciwutleniające. W badaniach udowodniono, że osoby, które spożywały więcej zielonych i żółtych warzyw miały mniej zmarszczek. Pamiętajmy o nich w codziennej diecie i dodawajmy najlepiej do każdego posiłku.

SIEMIĘ LNIANE

Siemię lniane zawiera lignany, które ma wpływ na obniżenie poziomu cholesterolu, zmniejszenie stężenia cukru we krwi oraz stężenie insuliny. Siemię lniane jest doskonałym roślinnym źródłem w kwasów tłuszczowych Omega-3 o nazwie ALA, który chroni skórę przed promieniowaniem słonecznym i może zmniejszyć związane słońcem uszkodzenia skóry. W przeprowadzonych badaniach klinicznych stwierdzono, że kobiety, które spożywały olej lniany lub siemię lniane przez 3 miesiące miały bardziej nawilżoną i gładszą skórę. Kwas tłuszczowy Omega-3 wbudowuję się w błonę każdej naszej komórki. Od stanu każdej pojedynczej komórki zależy stan naszego zdrowia. Brak elastyczności skóry, zmarszczki, łamiące się i wypadające włosy, kruche paznokcie to objawy złego stanu naszych komórek. Być może jest to również objaw braku kwasów tłuszczowych Omega-3 – tak łatwo go uzupełnić. Dodawajmy go w codziennej diecie do surówek i sałatek.

AVOKADO

Awokado to super owoc, pełen zdrowego dla serca tłuszczu, o dużej zawartości błonnika i wielu witamin i minerałów, które są niezbędne dla zdrowia. Awokado zawiera unikalne związki, które pomagają zwalczać stany zapalne w organizmie, chronią skórę przed słońcem i pomagają w naprawie uszkodzonego DNA. Bardzo wysoka zawartość tłuszczów jednonienasyconych oraz luteiny i zeaksantyny przeciwutleniaczy zapewnia dodatkową ochronę skóry i DNA. Z awokado można przygotowywać zupy, sosy, masło, surówki czy lody. Jest wszechstronnym owocem i wykorzystanie go w naszej kuchni zależy tylko od naszej kreatywności.

POMIDORY

Pomidory ze względu na zawartość likopenu mają działanie ochronne w chorobach serca, udarach mózgu i raku prostaty. Badania udowodniły, iż, ze względu na swój skład mogą chronić skórę przed szkodliwymi promieniami słońca. Obróbka termiczna pomidorów zwiększa ich pro-zdrowotne działanie, dlatego starajmy się przemycać do diety więcej pomidorów w formie zup, sosów, lecza, gdyż w takiej formie mają jeszcze lepsze pro-zdrowotne działanie.

PRZYPRAWY

Przyprawy to nie tylko kwestia smaku. Wszystkie przyprawy zawierają określone związki roślinne, które mają korzystny wpływ na nasze zdrowie. Badania sugerują, że niektóre przyprawy mogą nawet pomóc skórze w uzyskaniu młodszego wyglądu. Warto zwrócić uwagę na cynamon, który ma wpływ na zwiększenie produkcji kolagenu, a tym samym wpływa na zwiększenia twardości i elastyczności skóry. Imbir, kolejna przyprawa ma w swoim składzie związek, który działa przeciwzapalnie i może zapobiec przebarwieniom, jakie pojawiają się na skórze w wyniku zbyt długiego wystawiania skóry na działanie promieni słonecznych. Wszystkie przyprawy mają określone działanie, starajmy się je przemycać do naszej diety. Kierujmy się przede wszystkim kwestią smaku. Jeśli potrawa z użyciem danej przyprawy nam bardzo smakuje to znaczy, że organizm potrzebuje właśnie tego składnika.

ROSÓŁ, CHOCIAŻ WEDŁUG MNIE POWINIEN BYĆ NA PIERWSZYM MIEJSCU

Rosół to jedna z najzdrowszych zup, serwowana przez nasze Babcie zwłaszcza chorym, słabym czy niedożywionym. Nie ma osoby, której, prawdziwy, gorący rosół by nie pomógł. Rosół staje się znowu popularny zwłaszcza u osób, które wiedzą, co jest zdrowe.

Rosół wykonujemy poprzez powolne gotowanie kości z mięsa drobiu a czasem ryb przez dłuższy okres czasu, co pozwala uwolnić składniki mineralne. Jednym z takich elementów jest kolagen, któremu przypisuje się korzystny wpływ na mięśnie. Po ugotowaniu, kolagen dzieli się na żelatynę, która jest bogata w aminokwasy: glicyna, prolina i hydroksyprolina – aminokwasy potrzebne do tworzenia nowego kolagenu w skórze. Liczne badania wykazały, że spożywanie kolagenu może poprawić elastyczność skóry, wilgoci i sztywność, przy jednoczesnym zmniejszeniu zmarszczek.

Myślę, że większość wymienionych produktów znajduje się w diecie każdego z nas. Warto jednak czasami na zwykłe potrawy popatrzyć w niezwykły sposób. Jedzenie to nie tylko zaspakajanie głodu, to zaspakajanie potrzeb każdej komórki tak, aby otrzymała wszystko, czego potrzebuje i mogła się nam odwdzięczyć piękną skórą, włosami, paznokciami, brakiem chorób i energią przez cały dzień.

Jeśli czasami czujesz się źle, nie masz siły wstać z łóżka a cały dzień myślisz tylko o tym by złapać drzemkę – wiedz, że to jest sygnał z Twojego organizmu o braku prawidłowego odżywiania.

Pamiętaj pierwszym objawem złego ożywiania – jest LENISTWO…..:)

Facebook
Twitter
Google+
http://jasmed.pl/potrawy-ktore-pomoga-zatrzymac-zdrowie-mlodosc
RSS